Arbeta i en av Strängnäs största idrottsföreningar - Strängnäs Simklubb

Tycker du att simning är superviktigt och att alla kan simma?
Gillar du idrott och att arbeta med människor, barn som äldre?
Då passar säkert arbete som simtränare dig perfekt!

Strängnäs Simklubb är en av Strängnäs största idrottsförening med ca 600 aktiva deltagare. Vi följer Svenska Simförbundet och lär ut simning enligt ”Simlinjen” som visar hur simkunnighet uppnås via vattenlekar och teknikövningar. Vi har verksamhet för allt ifrån våra yngsta i simskola till elitnivå i alla åldrar.

Mer om oss som förening, hittar du under fliken ”Om Strängnäs Simklubb".

Som medarbetare i Strängnäs Simklubb kommer du att få den introduktion, vägledning och utbildning som krävs för att arbeta och växa inom organisationen.

För att börja som instruktör med simundervisning i Strängnäs Simklubb ska du vara minst 14 år (det året du fyller 14). Det finns ingen övre gräns.
För att trivas som instruktör bör du tycka om vatten och människor samt bör du vara duktig på att kommunicera med människor i alla åldrar. Du måste vara simkunnig och att ha simtränat själv är meriterande.

Låter detta intressant är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss på kansli@strangnassimklubb.se